Onze chatbot Ella is een mooie toevoeging aan onze contactkanalen, want ze helpt inmiddels meer dan 3000 zorgconsumenten per week. Ter vergelijking: we helpen elke week zo'n 10.000 zorgconsumenten aan de telefoon en zo'n 4000 via e-mail. Ella wordt sowieso steeds beter in het herkennen en beantwoorden van vragen, maar heeft laatst een flinke upgrade gehad. Ze kan nu namelijk vragen over specifieke rekeningen zelfstandig beantwoorden! En opeens heel veel talen spreken.
Betaalstatus opvragen
Sinds kort kan onze chatbot Ella praten met TIM, ons facturatiesysteem dat wekelijks zo'n 300.000 rekeningen uitstuurt. Door de koppeling met TIM kan Ella nu precies vertellen:
- wat de status van een rekening is, bijvoorbeeld originele rekening, 1e of 2e herinnering, aanmaning of dwangbevel
- wanneer deze rekening betaald moet worden
- hulp bieden bij rekeningen waar ondertussen extra kosten bij zijn gekomen,
- doorlinken naar de juiste betaalpagina
Uitstel van betaling aanvragen
Komt betalen niet goed uit? Dan kan Ella nu zelfstandig uitstel van betaling verlenen. Na het invoeren van een e-mailadres sturen we meteen een bevestiging en ziet de zorgconsument de nieuwe betaaldatum direct terug op de betaalpagina van de rekening. Supermakkelijk geregeld! Is uitstel aanvragen niet meer mogelijk? Ook dan heeft Ella een passend antwoord.
Ella als wereldburger
Ella heeft sinds kort ook een echte taalknobbel! Vanaf nu spreekt ze niet alleen Nederlands, maar ook Engels, Spaans en zelfs Chinees, naast een aantal andere talen. Het vertalen werkt zelfs wanneer Ella overschakelt naar livechatten met een medewerker. De gebruiker en onze medewerker kunnen beide in hun eigen taal chatten en Ella vertaalt on the fly naar de voorkeurstaal van beide deelnemers.
De toekomstplannen van Ella
Er staan nog meer uitbreidingen van Ella op de planning. Zoals:
- Het opvragen van een kopie van de rekening (digitaal of op papier)
- Het treffen van een betalingsregeling
- Direct een e-mail sturen naar onze Servicedesk
Volg ons op LinkedIN om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van chatbots en online dienstverlening in het algemeen.