Door zaken zelf te doen kregen we juist meer werk."

Tandartsenpraktijk Leidschenhof, een praktijk met 7 behandelaren en meer dan 6.500 patiënten werkt al ruim tien jaar met Infomedics. Ze waren altijd tevreden, maar kozen drie jaar geleden toch voor een andere partij voor het versturen van facturen. Dat leek een logische en slimme keuze, maar pakte anders uit. Zo vertelt een van de praktijkmanagers van Tandartsenpraktijk Leidschenhof.
"Bij deze andere partij moesten we alles zelf doen. Dat klinkt fijn, maar betekent ook veel werk. We moesten nu zelf betalingsregelingen treffen, vragen van patiënten beantwoorden en achter afwijzingen van verzekeraars aanbellen. Het idee was dat het ons zou ontlasten, maar in plaats daarvan kregen we juist meer werk."
Na korte tijd keerde de praktijk terug naar Infomedics. Nu ervaren ze het verschil tussen het pakket van Infomedics met totale ontzorging, of zelf de administratie verzorgen.
From paid to partner
Bij Infomedics draait het om meer dan alleen facturen uitbetalen. Wij nemen alle taken rondom declaratieverwerking uit handen, van het verzenden van rekeningen tot het overnemen van patiëntencontact. Dit geeft onze klanten de rust om zich volledig te focussen op hun praktijk.
"Bij Infomedics worden we volledig ontzorgd en hebben we geen omkijken naar onze financiële administratie. Voor een praktijk met meerdere behandelaren is Infomedics onmisbaar. Anders zou je iemand fulltime moeten aannemen om alle administratie zelf te doen en dat is uiteindelijk duurder."
Patiëntvragen? Wij nemen dit van u over
Dagelijks staat een team van 50 collega’s telefonisch klaar voor vragen van patiënten. Daarnaast kunnen patiënten 24/7 terecht bij onze chatbot Ella. Dit betekent dat u geen tijd meer kwijt bent aan zaken zoals onduidelijke betalingen of vragen aan de balie.
"De rekening is voor ouderen of mensen die de taal niet goed spreken niet altijd even duidelijk. Zij kwamen nu ineens met vragen naar ons, bijvoorbeeld omdat een betaling niet gekoppeld was of waarom iets was afgewezen. Er was bij deze andere partij geen nummer waar onze patiënten heen konden bellen. Nu kunnen we ze gewoon doorverwijzen naar Infomedics. Het is prettig dat onze patiënten altijd iemand kunnen bereiken."
Bij Infomedics worden we volledig ontzorgd. We hebben eigenlijk geen omkijken naar onze financiële administratie.''
Uw praktijk, onze persoonlijke aanpak
Naast het patiëntencontact bieden wij ook persoonlijke begeleiding voor onze klanten. Via ons Klantexpert-team heeft u een vast aanspreekpunt die uw vragen snel en professioneel oppakt.
"Het is geruststellend om direct contact te hebben met een vast team. Ze denken met je mee en lossen zaken snel op. Dat is veel aangenamer dan werken met een algemeen e-mailadres of verschillende afdelingen."
Geen gedoe met zorgverzekeraars
Wij zorgen niet alleen voor uw administratie, maar nemen ook het contact met zorgverzekeraars uit handen. Afgewezen declaraties? Ons gespecialiseerde Verzekeraarsexpert-team handelt het voor u af, zodat u hier geen tijd aan kwijt bent.
"Toen we zelf afwijzingen van zorgverzekeraars moesten afhandelen, kostte dat ontzettend veel tijd. Zorgverzekeraars delen weinig informatie vanwege de privacywet, waardoor we het weer bij de patiënt moesten neerleggen. Bij Infomedics wordt alles voor ons geregeld. Dat is een enorme opluchting."
Ontdek het verschil met Infomedics
Infomedics biedt totale ontzorging op het gebied van declaratieverwerking, patiëntencontact en zorgverzekeraars. Wilt u meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op en ervaar zelf het gemak van een partner als Infomedics.