Slimme selfservice bij Infomedics

Sneller en makkelijker betalingen regelen met Infomedics
De rekening bekijken, betalen, uitstel aanvragen, een betalingsregeling treffen of een kopie van de rekening opvragen – het kan tegenwoordig sneller en eenvoudiger dan ooit. Dankzij de slimme selfservice-opties van Infomedics kunnen zorgconsumenten alles wat met hun rekening te maken heeft, gemakkelijk online regelen. Zijn er toch vragen? Dan staat digitale assistent Ella klaar om direct te helpen.

 

Digitale oplossingen die werken 
De cijfers spreken voor zich: bijna 797.000 selfservice-acties via de digitale betaalpagina tonen aan dat steeds meer zorgconsumenten ook steeds meer zelf online regelen. Met een paar klikken kunnen zij betalen via iDEAL, een betalingsregeling treffen, uitstel aanvragen of een kopie van de rekening opvragen – allemaal zonder tussenkomst van een medewerker. 

Ella icoon

Digitale assistent Ella bewijst haar waarde  
Onze chatbot Ella is 24/7 beschikbaar en spreekt maar liefst 10 verschillende talen. Weet Ella geen antwoord op de vraag? Dan zet zij de zorgconsument tijdens kantooruren door naar een live chat met een medewerker. Buiten openingstijden kan ze een e-mail opstellen, die later door een medewerker wordt beantwoord. 

Inmiddels herkent chatbot Ella 90% van de vragen correct en biedt ze direct de juiste oplossing. Een bijzondere functionaliteit in Ella is de betaalhulp: deze biedt de mogelijkheid voor zorgconsumenten om direct vanuit de digitale rekening een passende oplossing bij betaalproblemen te vinden.

Naast de chatfunctie, is er op de telefoonlijn ook een slimme voice-oplossing. Eenvoudige vragen worden snel opgelost door voicebot Ella, zonder dat de zorgconsument hoeft te wachten op een medewerker. In 2024 werden ruim 630.000 telefoontjes aangeboden, waarvan maar liefst 143.000 volledig geautomatiseerd werden afgehandeld. Het resultaat? Een snellere ervaring voor de zorgconsument. 

Icoon_Chat

Digitale voorkeur groeit onder zorgconsumenten 
In vergelijking met 2023 is het aantal telefoontjes met een medewerker met 11% gedaald. Tegelijkertijd steeg het aantal chats met een medewerker met ruim 74%. Dit geeft aan dat zorgconsumenten steeds vaker voor de digitale kanalen kiezen en dat de behoefte aan digitale ondersteuning toeneemt. 

Snel antwoorden vinden met de online FAQ 
Zorgconsumenten kunnen ook terecht op www.infomedics.nl/faq, waar de meest gestelde vragen in begrijpelijke taal worden beantwoord. De pagina biedt een overzichtelijke structuur met antwoorden en helpt gebruikers snel de informatie te vinden die ze nodig hebben. Voor aanvullende ondersteuning kunnen zorgconsumenten vanuit de FAQ ook op verschillende manieren contact opnemen met Ella.

 

Meer gemak, minder zorgen  
Met deze selfservice-opties biedt Infomedics een snelle, efficiënte en toegankelijke manier om alles met betrekking tot de rekening te regelen. Zo kunnen zorgaanbieders zich focussen op wat echt belangrijk is: het leveren van goede zorg. Dankzij de continue innovaties op het gebied van selfservice blijft betalen in de zorg simpel, snel en zorgeloos!