Persoonlijke betaalhulp
Onze digitale assistent Ella helpt u direct verder. Komt u hier vanaf uw digitale rekening? Dan weet Ella al om welke rekening het gaat. In andere gevallen vraagt Ella u om het betalingskenmerk van de rekening.
Uitstel van betaling
Heeft u nu niet genoeg geld op uw rekening, maar binnenkort wel? Vraag dan uitstel aan.
Wat zijn de voorwaarden voor uitstel?
- Voor de originele rekening kunt u maximaal 4 weken uitstel aanvragen.
- Heeft u inmiddels een 1e of 2e aanmaning gekregen? Dan kunt u nog maximaal 2 weken uitstel aanvragen.
Hoe vraag ik uitstel aan?
Uitstel aanvragen regelt u makkelijk zelf met het 14-cijferige betalingskenmerk van de rekening. U vindt het betalingskenmerk linksboven op uw papieren rekening. Weet u het betalingskenmerk niet? Neem dan via de chat contact op met een medewerker.
Uitstel aanvragen op de betaalpagina
U komt op de betaalpagina via de blauwe knop in uw digitale rekening. Heeft u een papieren rekening? Vul dan het betalingskenmerk van de rekening in op onze homepagina.
Uitstel aanvragen via onze digitale assistent Ella
Klik hieronder op de chatbutton om te starten.
- Ella vraagt om het betalingskenmerk en later ook om uw e-mailadres.
- Ella geeft altijd het maximaal aantal weken uitstel.
- U krijgt een e-mail als bevestiging.
Een betalingsregeling
Is het bedrag te hoog om in 1 keer te betalen? Met een betalingsregeling betaalt u in maximaal 5 delen.
Wat zijn de voorwaarden voor een regeling?
- U kunt een betalingsregeling aanvragen voor rekeningen vanaf € 30,-.
- Rekeningen onder de € 100,- kunt u in maximaal 3 delen betalen.
- Rekeningen vanaf € 100,- kunt u in maximaal 5 delen betalen.
Let op: U kunt rekeningen niet combineren in één betalingsregeling. U kunt wel aparte regelingen aanvragen voor elke rekening boven de € 30,- .
Hoe vraag ik een betalingsregeling aan?
U vraagt de regeling het makkelijkst zelf online aan. U betaalt dan met automatische incasso. We schrijven het bedrag elke maand van uw rekening af. Zorg ervoor dat u het betalingskenmerk en uw e-mailadres bij de hand heeft. Dit staat linksboven op uw rekening. Weet u het betalingskenmerk niet? Neem dan contact op via Ella.
Op de betaalpagina van uw rekening
U komt op de betaalpagina via de blauwe knop in uw digitale rekening. Heeft u een papieren rekening? Vul dan het betalingskenmerk van de rekening in op onze homepagina.
Via onze digitale assistent Ella
- Klik hieronder op de chatbutton.
- Ella vraagt om het betalingskenmerk en later ook om uw e-mailadres.
- U kiest zelf het aantal termijnen en de datum van de eerste termijn.
Hulp bij uw geldzaken
Maakt u zich zorgen over geldzaken? Staat u financieel onder druk?
U staat er niet alleen voor. Er zijn organisaties die u kunnen helpen.
- Geldfit
Geldfit helpt u met alle vragen en zorgen over geld. U kunt gratis en anoniem contact opnemen.
www.geldfit.nl
- Schuldenwijzer
Bij schuldenwijzer kunt u met uw DigiD een eenvoudig en beveiligd overzicht van uw schulden krijgen.
www.schuldenwijzer.nl
- Nibud
Het is belangrijk om in actie te komen bij kleine betaalachterstanden of grote schulden. Het Nibud helpt u op weg.
www.nibud.nl
- Rijksoverheid
Elke gemeente biedt schuldhulpverlening. Via uw gemeente kunt u schuldbemiddeling of schuldsanering aanvragen. Lees meer informatie over schulden op de website van Rijksoverheid.
www.rijksoverheid.nl
- 113
Heeft u schulden en voelt u zich daardoor somber, verloren of hopeloos? Bij 113 kunt u altijd terecht voor een gesprek. U kunt geheel anoniem bellen of chatten.
www.113.nl