Vergoeding van uw zorgverzekeraar

Icoon Zorgverzekeraar 400x400


 

Controle op vergoeding

Voordat we u een rekening sturen, controleren we meestal eerst bij uw zorgverzekeraar of u recht heeft op een vergoeding. Er zijn 3 situaties:

  • Uw zorgverzekeraar vergoedt al uw behandelingen volledig; u krijgt geen rekening van Infomedics. 
  • Uw zorgverzekeraar vergoedt een deel van uw behandelingen; u krijgt een rekening voor het bedrag dat niet vergoed wordt. Dit bedrag betaalt u aan Infomedics. 
  • Uw zorgverzekeraar vergoedt uw behandelingen niet; u krijgt een rekening voor de volledige kosten. Dit bedrag betaalt u aan Infomedics. 

Op uw rekening staat of en hoeveel vergoeding u heeft gekregen.

 

De rekening zelf declareren

In sommige gevallen mogen we niet controleren op een vergoeding, omdat we dit hebben afgesproken met uw zorgaanbieder. In dat geval kunt u de rekening zelf declareren bij uw zorgverzekeraar.

Onze betaalvoorwaarden

Betaal icoon

 

Originele rekening

We sturen altijd eerst een originele rekening. Uw zorgaanbieder heeft doorgegeven hoe wij dat moeten doen: een digitale rekening per e-mail of een papieren rekening met de post. U heeft 30 dagen om de rekening te betalen.  

 

1e herinnering

Het kan natuurlijk gebeuren dat u een rekening vergeet te betalen. Daarom sturen we na 30 dagen een 1e herinnering. We vragen u dan om het bedrag binnen 14 dagen te betalen.

 

Laatste herinnering met incassokosten

Als het bedrag van de 1e herinnering niet binnen 14 dagen bij ons op de rekening staat, sturen we een laatste herinnering met incassokosten.

 

Overdracht aan het CMIB

Betaalt u de laatste herinnering niet op tijd? Dan sturen we de rekening in de meeste gevallen naar het Centraal Medisch Incassobureau (CMIB). Het CMIB stuurt u dan een aanmaning.

Sommige zorgaanbieders kiezen voor een andere aanpak. In deze gevallen geven we uw rekening terug aan uw zorgaanbieder. 

Lees meer over de betaalvoorwaarden van Infomedics 

De rekening betalen

iDEAL

 

Betalen met iDEAL

U kunt uw rekening op 3 manieren met iDEAL betalen:

  • Klik op de blauwe knop in de e-mail met uw rekening.
  • Voer op onze homepagina het betalingskenmerk met 14 cijfers in.
  • Scan de QR-code op de papieren rekening (let op: doe dit met uw camera en niet met uw bank-applicatie).

 

Zelf overmaken

U kunt het bedrag ook zelf overmaken. Vergeet daarbij het betalingskenmerk niet. Het betalingskenmerk heeft 14 cijfers en eindigt op 071. 

  • Rekeningnummer: NL34 ABNA 0243 2400 58
  • Op naam van: Infomedics B.V.
  • BIC/SWIFT: ABNANL2A

Als u niet op tijd kunt betalen

Verval-datum

 

Uitstel van betaling

Met uitstel van betaling kunt u de betaaldatum met maximaal 4 weken opschuiven. U regelt het makkelijk zelf op de betaalpagina van uw rekening of via onze digitale assistent Ella.

Lees meer over uitstel van betaling

 

Betalingsregeling - betalen in termijnen

Vraag een betalingsregeling aan als u uw rekening niet in één keer kunt betalen. 

  • Voor rekeningen van € 30,- of hoger. 
  • Voor rekeningen onder de € 100,- kunt u een regeling treffen van maximaal 3 termijnen. 
  • Voor rekeningen vanaf € 100,- kunt u een regeling treffen van maximaal 5 termijnen. 

U regelt het makkelijk zelf op de betaalpagina van uw rekening of via onze digitale assistent Ella.

Let op: U kunt rekeningen niet combineren in één betalingsregeling. U kunt wel aparte betalingsregelingen aanvragen voor rekeningen boven de  € 30,- .

Lees meer over betalen in termijnen

Niet eens met de rekening

Oneens

Bent u het niet eens met wat er op uw rekening staat? Infomedics kan helaas geen vragen beantwoorden over de inhoud van uw behandeling. 

We kunnen meestal wel een bezwaar voor u indienen bij de zorgaanbieder. We vragen uw zorgaanbieder dan om opnieuw naar de rekening te kijken en een reactie te geven. In de tussentijd hoeft u de rekening niet te betalen. 

U dient een bezwaar in via onze digitale assistent Ella. 

Let op: Infomedics kan niet bij alle zorgaanbieders een bezwaar indienen. In dat geval laten we het aan u weten.

Bezwaar tegen de rekening indienen

Kopie van de rekening

Kopie

 

Een digitale kopie

U kunt meestal uw rekening (opnieuw) downloaden via de betaalpagina van uw rekening. Uw zorgaanbieder moet dan uw mobiele telefoonnummer hebben doorgestuurd. 

Vul uw betalingskenmerk in op onze homepagina en klik op "check". U komt op de betaalpagina van uw rekening. Klik hier op "download rekening". 

 

Een papieren kopie

Vraag een papieren kopie aan via onze digitale assistent Ella als:

  • u geen optie ziet om de rekening te downloaden. Uw zorgaanbieder heeft uw mobiele telefoonnummer niet aan ons doorgegeven.
  • u het betalingskenmerk van uw rekening niet heeft.
  • u uw rekeningen per post ontvangt. 

Vraag een kopie aan via Ella

Overige vragen en contact

Persoonlijk contact

 

Andere vragen

Heeft u een andere vraag over uw rekening of over de dienstverlening van Infomedics? Op onze vraag en antwoord pagina vindt u alle antwoorden op de meest voorkomende vragen over het betalen van de rekening, vergoedingen, herinneringen of aanmaningen en nog veel meer. 

Ga naar de veelgestelde vragen 

 

Contact

Wilt u liever contact? Onze digitale assistent Ella spreekt 10 talen en geeft 24 uur per dag snel antwoord op uw vragen. Tussen 09.00 en 17.00 uur kunt u ook chatten of bellen met onze medewerkers. 

Bekijk alle contactmogelijkheden