Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Controle op vergoeding
Voordat we u een rekening sturen, controleren we meestal eerst bij uw zorgverzekeraar of u recht heeft op een vergoeding. Er zijn 3 mogelijkheden:
- Uw zorgverzekeraar vergoedt alles; u krijgt geen rekening van Infomedics.
- Uw zorgverzekeraar vergoedt een deel van uw behandelingen; u krijgt een rekening voor het bedrag dat niet vergoed wordt. Dit bedrag betaalt u aan Infomedics.
- Uw zorgverzekeraar vergoedt niets; u krijgt een rekening voor het volledige bedrag. Dit bedrag betaalt u aan Infomedics.
Op uw rekening staat of en hoeveel vergoeding u heeft gekregen.
De rekening zelf declareren
Soms mogen we niet controleren op een vergoeding, omdat we dit hebben afgesproken met uw zorgaanbieder. U kunt de rekening dan zelf declareren bij uw zorgverzekeraar.
Onze betaalvoorwaarden
Originele rekening
We sturen altijd eerst een originele rekening. Uw zorgaanbieder heeft doorgegeven hoe wij dat moeten doen: een digitale rekening per e-mail of een papieren rekening met de post. U heeft 30 dagen om de rekening te betalen.
1e herinnering
Bent u vergeten te betalen? Na 30 dagen sturen we een 1e herinnering. We vragen u dan om het bedrag binnen 14 dagen te betalen.
Laatste herinnering met incassokosten
Als we het bedrag van de 1e herinnering niet binnen 14 dagen hebben ontvangen, sturen we een laatste herinnering met incassokosten.
Overdracht aan het CMIB
Betaalt u de laatste herinnering niet op tijd? Dan sturen we de rekening meestal naar het Centraal Medisch Incassobureau (CMIB). Het CMIB stuurt u dan een aanmaning.
Sommige zorgaanbieders kiezen voor een andere aanpak. In deze gevallen geven we uw rekening terug aan uw zorgaanbieder.
De rekening betalen
Betalen met iDEAL
U kunt op 3 manieren eenvoudig met iDEAL betalen via de betaalpagina van uw rekening:
- Klik op de blauwe knop in de e-mail met uw rekening.
- Vul het betalingskenmerk met 14 cijfers in op onze homepagina.
- Scan de QR-code op de papieren rekening (let op: doe dit met de camera op uw telefoon en niet met uw bank-applicatie).
Zelf overmaken
U kunt het bedrag ook zelf overmaken. Vergeet het betalingskenmerk niet te vermelden. Het betalingskenmerk heeft 14 cijfers en eindigt op 071.
- Rekeningnummer: NL34 ABNA 0243 2400 58
- Op naam van: Infomedics B.V.
- BIC/SWIFT: ABNANL2A
Als u niet op tijd kunt betalen
Uitstel van betaling
Met uitstel van betaling kunt u de betaaldatum met maximaal 4 weken opschuiven. U regelt het makkelijk zelf op de betaalpagina van uw rekening of via onze digitale assistent Ella.
Betalingsregeling - betalen in termijnen
Vraag een betalingsregeling aan als u uw rekening niet in één keer kunt betalen.
- Allen voor rekeningen van € 30,- of hoger.
- Voor rekeningen onder de € 100,- kunt u een regeling treffen van maximaal 3 termijnen.
- Voor rekeningen vanaf € 100,- kunt u een regeling treffen van maximaal 5 termijnen.
U regelt het makkelijk zelf op de betaalpagina van uw rekening of via onze digitale assistent Ella.
Let op: U kunt rekeningen niet combineren in één betalingsregeling. U kunt wel aparte betalingsregelingen aanvragen voor rekeningen boven de € 30,- .
Niet eens met de rekening
Bent u het niet eens met uw rekening? Infomedics kan helaas geen vragen beantwoorden over de inhoud van uw behandeling.
We kunnen meestal wel een bezwaar voor u indienen bij de zorgaanbieder. We vragen uw zorgaanbieder dan om opnieuw naar de rekening te kijken en een reactie te geven. In de tussentijd hoeft u de rekening niet te betalen.
U dient een bezwaar in via onze digitale assistent Ella.
Let op: Infomedics kan niet bij alle zorgaanbieders een bezwaar indienen. In dat geval laten we het aan u weten.
Kopie van de rekening
Een digitale kopie
U kunt meestal uw rekening (opnieuw) downloaden via de betaalpagina van uw rekening. Uw zorgaanbieder moet dan uw mobiele telefoonnummer hebben doorgestuurd.
Vul uw betalingskenmerk in op onze homepagina en klik op "check". U komt op de betaalpagina van uw rekening. Klik hier op "download rekening".
Een papieren kopie
Vraag een papieren kopie aan via onze digitale assistent Ella als:
- u geen optie ziet om de rekening te downloaden. Uw zorgaanbieder heeft uw mobiele telefoonnummer niet aan ons doorgegeven.
- u het betalingskenmerk van uw rekening niet heeft.
- u uw rekeningen per post ontvangt.
Overige vragen en contact
Andere vragen
Heeft u een andere vraag over uw rekening of over de dienstverlening van Infomedics? Op onze vraag en antwoord pagina vindt u antwoorden op de meest voorkomende vragen over het betalen van de rekening, vergoedingen, herinneringen of aanmaningen en nog veel meer.
Ga naar de veelgestelde vragen
Contact
Wilt u liever contact? Onze digitale assistent Ella spreekt 10 talen en geeft 24 uur per dag snel antwoord op uw vragen. Tussen 09.00 en 17.00 uur kunt u ook chatten of bellen met onze medewerkers.