Waarom komt jullie rekening in mijn spambox?

Als u uw rekeningen digitaal ontvangt, dan kan de originele rekening in uw spambox terecht komen. Dit heeft te maken met de veiligheidsinstellingen van uw e-mailaccount. Infomedics heeft hier helaas geen invloed op. Wij adviseren u om de e-mailadressen noreply@infomedics.nl en rekening@infomedics.nl toe te voegen aan uw veilige afzenders. De digitale rekening en een eventuele herinnering komen dan in uw reguliere postvak.

Ik kan de rekening niet inzien

U kunt uw rekening downloaden vanaf dezelfde pagina als waar u de rekening betaalt. Dat doet u zo:

  1. Klik op de blauwe knop in de e-mail om naar de betaalpagina te gaan.
  2. Op de betaalpagina klikt u op 'Download rekening'.
    1. Controleer uw telefoonnummer. Klopt het nummer? Klik dan op 'Verstuur SMS code'.
    2. U krijgt een SMS met een code van 6 cijfers. Voer deze code in en klik op 'Download rekening'.
    3. De rekening wordt nu gedownload. U kunt de rekening bekijken met elke app die PDF-bestanden kan lezen.  

Heeft u deze stappen gevolgd en kunt u de rekening nog steeds niet inzien? Of heeft u een ander probleem? Neem dan contact op via onze digitale assistent Ella.

Ik ben mijn rekening kwijt, kunnen jullie de e-mail opnieuw sturen?

Het is helaas niet mogelijk om uw rekening opnieuw naar u te e-mailen. Er staan medische gegevens op uw rekening. Het is belangrijk dat die niet door anderen worden gezien. Het is niet veilig om deze medische gegevens als bijlage in een e-mail te sturen. U kunt de rekening wel opnieuw downloaden.

Ik weet mijn betalingskenmerk

Dan kunt u de rekening opnieuw downloaden. Voer hieronder het betalingskenmerk in en klik door. U komt op de betaalpagina van uw rekening, waar u de rekening kunt downloaden na controle van uw mobiele telefoonnummer.



 

Ik weet mijn betalingskenmerk niet

Neem contact op via onze digitale assistent Ella als u het betalingskenmerk niet meer heeft.

Kan ik mijn e-mailadres en/of telefoonnummer aanpassen?

U kunt uw e-mailadres of mobiele telefoonnummer alleen bij uw zorgaanbieder aanpassen. Infomedics krijgt bij elke rekening opnieuw uw gegevens van uw zorgaanbieder. We houden geen eigen bestand met persoonsgegevens bij en kunnen dus geen gegevens voor u wijzigen.

Hoe kan ik de digitale rekening downloaden?

U kunt uw rekening downloaden vanaf dezelfde pagina als waar u de rekening betaalt. Dat doet u zo:

  1. Klik op de blauwe knop in de e-mail om naar de betaalpagina te gaan.
  2. Op de betaalpagina klikt u op 'Download rekening'.
    1. Controleer uw telefoonnummer. Klopt het nummer? Dan klikt u op 'Verstuur SMS code'.
    2. U krijgt een SMS met een code van 6 cijfers. Voer deze code in en klik op 'Download rekening'.
    3. De rekening wordt nu gedownload. U kunt de rekening bekijken met elke app die PDF-bestanden kan lezen.
Handige tip

Wij adviseren u om uw rekeningen meteen vanuit de e-mail te downloaden en op te slaan in een map op uw apparaat. Op deze manier kunt u de rekeningen later altijd nog bekijken en gebruiken voor uw belastingaangifte of declaratie bij uw zorgverzekeraar.

Kan ik ook papieren rekeningen downloaden?

Ja, meestal wel. U kunt elke rekening downloaden waarbij wij uw mobiele telefoonnummer hebben doorgekregen van uw zorgaanbieder. U hebt dan wel het betalingskenmerk nodig, zodat u dit kunt invullen op onze homepage of hieronder.

Waarom heb ik de digitale rekening nog niet ontvangen?

Als u nog geen digitale rekening heeft gekregen, kunnen daar verschillende redenen voor zijn:

De rekening is in uw spambox binnengekomen 
Controleer uw spamfolder en kijk of de rekening daar terechtgekomen is. Tip: voeg de e-mailadressen noreply@infomedics.nl en rekening@infomedics.nl toe aan uw veilige afzenders. Vanaf nu komen de rekeningen en een eventuele herinnering in uw 'postvak in'.

Uw e-mailbox zit vol 
U kunt zelf controleren of de limiet van uw e-mailbox is bereikt. Dit doet u bijvoorbeeld door een e-mail naar uzelf te sturen.

Uw zorgaanbieder heeft niet uw goede e-mailadres 
U kunt contact opnemen met uw zorgaanbieder om te controleren of uw juiste e-mailadres bekend is. Alleen uw zorgaanbieder kan het e-mailadres wijzigen. Infomedics houdt geen eigen bestand met gegevens bij.

Hoe kan ik mijn rekeningen digitaal ontvangen?

Geef aan uw zorgaanbieder door dat u de rekeningen digitaal wilt ontvangen. U geeft dan ook uw e-mailadres en telefoonnummer door aan uw zorgaanbieder. Na uw bezoek krijgt u vanuit het e-mailadres rekening@infomedics.nl een e-mail met een link naar uw rekening.

Kan ik mijn rekening op papier ontvangen?

Ontvangt u liever een papieren rekening? Geef uw voorkeur dan door aan uw zorgaanbieder. Na uw volgende bezoek krijgt u de rekeningen per post.

Ik heb een account bij Infomedics, zie ik mijn digitale rekening daar ook?

Als u een account heeft aangemaakt, dan ziet u alleen de rekeningen van de zorgaanbieders die u handmatig heeft toegevoegd aan het account.

Als u uw rekening digitaal krijgt, kunt u de rekening ook direct vanuit de e-mail betalen en downloaden. Op deze manier kunt u de rekeningen later altijd nog bekijken en gebruiken voor uw belastingaangifte of declaratie bij uw zorgverzekeraar. Het voordeel hiervan is dat u niet hoeft in te loggen en dus ook geen wachtwoorden nodig heeft.

Ik heb een bericht ontvangen dat ik niet vertrouw. Wat moet ik doen?

Cybercriminelen kunnen proberen om misbruik te maken van uw gegevens. Blijf daarom extra alert op verdachte telefoontjes, e-mails, Whatsapp berichten of sms-berichten. 

Heeft u twijfels over een bericht dat uit naam van Infomedics gestuurd is? U kunt een aantal dingen controleren, zodat u zeker weet dat het bericht echt door ons is gestuurd. Lees hier meer of neem direct contact met ons op. 

Andere onderwerpen

Herinnering/aanmaning

Image
IM_Icoon_Incassokosten.png

Herinnering of aanmaning met extra kosten ontvangen?

Bekijk alle vragen

Portaal zorgconsumenten

Image
IM_Icoon_Inloggen.png

Gebruikersnaam vergeten of hulp nodig bij het account?

Bekijk alle vragen