Waarom krijg ik een rekening terwijl ik verzekerd ben?
Als u een rekening van Infomedics krijgt, kan dat 3 redenen hebben:
- Uw zorgverzekeraar heeft uw behandelingen niet vergoed.
- Uw zorgverzekeraar heeft alleen een deel van uw behandelingen vergoed.
- We hebben uw rekening niet ingediend bij uw zorgverzekeraar. In dit geval hebben we met uw zorgaanbieder afgesproken om de rekening direct naar u te sturen. U kunt de rekening zelf declareren bij uw zorgverzekeraar voor een vergoeding.
Neem contact op met uw zorgverzekeraar als u wilt weten waarom uw rekening niet (volledig) is vergoed. Infomedics kan helaas geen vragen over uw vergoeding beantwoorden.
Hoe kan ik zien of mijn rekening gedeclareerd is bij mijn zorgverzekeraar?
Infomedics kan meestal controleren of u recht heeft op een vergoeding. Met sommige zorgaanbieders hebben we afgesproken dat we niet op vergoeding controleren en de rekening direct naar u sturen. Die keuze ligt bij uw zorgaanbieder.
Als uw zorgverzekeraar een vergoeding heeft uitbetaald, dan staat dit op uw rekening achter "Betaald door uw zorgverzekeraar". Er staat ook hoeveel er is vergoed en hoeveel u nog moet betalen aan Infomedics.
Geen vergoeding
Ziet u geen vergoeding op de rekening, maar denkt u dat u er wel recht op heeft? Declareer de rekening dan zelf bij uw zorgverzekeraar en betaal ondertussen het volledige bedrag aan Infomedics.
Neem contact op met uw zorgverzekeraar als u vragen heeft over uw vergoeding.
Waarom hebben jullie mijn rekening niet gedeclareerd bij mijn zorgverzekeraar?
In sommige gevallen hebben we met uw zorgaanbieder afgesproken om de rekening direct naar u te sturen. Deze keuze ligt bij uw zorgaanbieder. Declareer de rekening zelf als u denkt dat u recht heeft op een vergoeding.
Neem contact op met uw zorgverzekeraar als u wilt weten waarom uw rekening niet (volledig) is vergoed. Infomedics kan helaas geen vragen over uw vergoeding beantwoorden.
Waarom is mijn rekening niet vergoed door mijn zorgverzekeraar?
Als uw rekening niet vergoed is door uw zorgverzekeraar, kan dit verschillende redenen hebben. Bijvoorbeeld: u heeft uw maximale vergoeding al gekregen of uw behandeling wordt niet volledig vergoed. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Infomedics kan helaas geen vragen over uw vergoeding beantwoorden.
Andere onderwerpen
Rekening betalen
Betaling checken of meer weten over de betaalopties?
Herinnering/aanmaning
Herinnering of aanmaning met extra kosten ontvangen?
Digitale rekening
Rekening kwijt of hulp nodig bij downloaden?
Gegevens wijzigen
Verhuisd, nieuw e-mailadres of mobiel nummer?
Portaal zorgconsumenten
Gebruikersnaam vergeten of hulp nodig bij het account?
Andere vragen
Onjuiste rekening, kopie nodig of nog niks ontvangen?
Over Infomedics
Meer weten over Infomedics?
English FAQ
Read the most frequently asked questions in English.