Ik sta onder bewind. Hoe geef ik dit aan jullie door?
Staat u of uw cliënt onder bewind en wilt u dat de rekeningen van Infomedics naar een ander adres worden gestuurd?
Het CMIB handelt in opdracht van Infomedics alles af wat met insolventie te maken heeft. Ga naar de website van het CMIB via onderstaande link. Stuur de beschikking van de rechtbank (het document waarin staat dat u onder bewind staat) als bijlage mee met het formulier.
Beschikking opsturen naar het CMIB
Let op: geef de wijziging ook door bij de zorgaanbieder(s), zodat zij de juiste informatie in het systeem hebben.
Hoe krijg ik een overzicht van mijn rekeningen?
Wilt u een overzicht van uw rekeningen? Vraag dan hier kopieën aan. U heeft geen originele rekeningen nodig.
Ik weet mijn betalingskenmerk(en)
Als u de betalingskenmerken weet, dan kunt u de rekeningen meestal zelf downloaden. Heeft u de rekeningen digitaal gekregen? Dan kunt u ze altijd downloaden. Vul uw betalingskenmerken hieronder in. U komt dan op de pagina waar u de bijbehorende rekening kunt downloaden.
Downloaden lukt niet
Ziet u geen optie om de rekening te downloaden? Vraag dan een overzicht van uw rekeningen op via digitale assistent Ella. Dat doet u met de knop hieronder. Wij doen ons best om binnen 5 dagen op uw verzoek te reageren.
Ik weet mijn betalingskenmerk(en) niet
Heeft u de betalingskenmerk(en) niet of ontvangt u uw rekeningen via post? Vraag ook dan een overzicht op via de digitale assistent Ella. Wij doen ons best om binnen 5 dagen op uw verzoek te reageren.
Tip: download toekomstige rekeningen direct en sla ze op in een map op uw apparaat. Op deze manier kunt u de rekeningen later altijd nog bekijken en gebruiken voor uw belastingaangifte of declaratie bij uw zorgverzekeraar.
Mijn rekening klopt niet. Wat kan ik doen?
Bent u het niet eens met wat er op uw rekening staat? Infomedics kan helaas geen vragen beantwoorden over de inhoud van uw behandeling. We kunnen meestal wel een bezwaar voor u indienen bij de zorgaanbieder. Dat doet u via onze digitale assistent Ella met de knop hieronder.
U krijgt een bevestigingsmail. Als we meer informatie van u nodig hebben, nemen we contact met u op.
Let op: Infomedics kan niet bij alle zorgaanbieders een bezwaar indienen. In dat geval laten we het aan u weten.
Hoe vraag ik een kopie van mijn rekening aan?
Bent u de originele rekening kwijt en wilt u deze declareren bij uw zorgverzekeraar? Vraag dan een kopie aan via onze digitale assistent Ella. Een kopie van een Infomedics rekening kan ook gebruikt worden voor de declaratie bij de zorgverzekeraar. U heeft geen originele rekening nodig.
Tip: download toekomstige rekeningen direct en sla ze op in een map op uw apparaat. Op deze manier kunt u de rekeningen later altijd nog bekijken en gebruiken voor uw belastingaangifte of declaratie bij uw zorgverzekeraar.
Ik krijg post die niet voor mij bedoeld is. Wat moet ik doen?
Heeft u post ontvangen voor bijvoorbeeld een oud bewoner van uw huis? Infomedics krijgt de adresgegevens voor elke rekening opnieuw door van de zorgaanbieders waarvoor wij rekeningen versturen. Soms staat er een verkeerd adres in het systeem van een zorgaanbieder.
Geef de gegevens op de envelop via het onderstaande formulier aan ons door. Wij maken dan een melding bij de zorgaanbieder.
Mijn kind wordt binnenkort 18. Wat moet ik doen?
Wanneer uw kind 18 jaar wordt, is het volgens de wet financieel zelfstandig. Daar komen nieuwe verantwoordelijkheden bij, waaronder de rekening van Infomedics.
Op onderstaande pagina leest u alles over wat u samen met uw kind moet regelen.
Waar blijft mijn rekening?
Bent u een tijdje geleden bij uw zorgaanbieder geweest en hebt u nu pas een rekening gekregen? Of wacht u nog steeds op de rekening? Dit kan verschillende redenen hebben.
Uw behandeling is nog niet bij ons bekend
Het kan zijn dat uw zorgaanbieder de behandeling pas kortgeleden of nog niet bij ons heeft gemeld. Sommige zorgaanbieders declareren elke dag, anderen maar 1 keer per maand. We kunnen uw rekening pas opmaken nadat we een declaratie hebben gekregen van uw zorgaanbieder.
We hebben nog geen antwoord van uw zorgverzekeraar
Als het mogelijk is, checken we bij uw zorgverzekeraar of u recht heeft op een vergoeding. U krijgt alleen een rekening voor het bedrag dat overblijft. Dit is uw eigen bijdrage. Als de rekening volledig vergoed wordt door uw zorgverzekeraar, krijgt u geen rekening.
Soms moeten we lang wachten op een antwoord van uw zorgverzekeraar. Pas als we die reactie hebben gekregen, sturen we u een rekening.
U heeft de digitale rekening niet gezien
Als u uw rekeningen digitaal krijgt, dan kan de originele rekening in uw spambox terecht komen. Dit heeft te maken met de veiligheidsinstellingen van uw e-mailaccount. Infomedics heeft hier helaas geen invloed op. Wij adviseren u om het e-mailadres rekening@infomedics.nl toe te voegen aan uw veilige afzenders. De volgende digitale rekening komt dan in uw reguliere postvak.
Wat betekent terhandstelling op mijn rekening?
Als u bij de apotheek een medicijn ophaalt, betaalt u ook voor de dienstverlening. Denk hierbij aan:
- Samenstellen van het medicijn
- Controleren van de dosering en het voorgeschreven gebruik
- Bewaken dat u de juiste combinatie medicijnen gebruikt
- Een begeleidend gesprek
Dit alles noemen we: de terhandstelling. U betaalt deze kosten iedere keer als u een medicijn ophaalt.
In de apotheekzorg werkt men met vrije tarieven. Dat betekent dat apothekers samen met zorgverzekeraars het tarief van de terhandstelling bepalen.
Waar kan ik meer informatie vinden over tandartstarieven?
Heeft u een specifieke vraag over mondzorgkosten? Meer informatie vindt u op: www.allesoverhetgebit.nl.
Mijn vraag staat er niet tussen.
Staat uw vraag er niet tussen? Stel uw vraag dan aan onze digitale assistent Ella. Als Ella uw vraag niet kan beantwoorden, dan verbindt ze u door met een medewerker.
Ik heb een bericht ontvangen dat ik niet vertrouw. Wat moet ik doen?
Cybercriminelen kunnen proberen om misbruik te maken van uw gegevens. Blijf daarom extra alert op verdachte telefoontjes, e-mails, Whatsapp berichten of sms-berichten.
Heeft u twijfels over een bericht dat uit naam van Infomedics gestuurd is? U kunt een aantal dingen controleren, zodat u zeker weet dat het bericht echt door ons is gestuurd. Lees hier meer of neem direct contact met ons op.
Andere onderwerpen
Rekening betalen
Betaling checken of meer weten over de betaalopties?
Herinnering/aanmaning
Herinnering of aanmaning met extra kosten ontvangen?
Digitale rekening
Rekening kwijt of hulp nodig bij downloaden?
Vergoedingen
Vraag over de vergoeding van uw zorgverzekeraar?
Gegevens wijzigen
Verhuisd, nieuw e-mailadres of mobiel nummer?
Portaal zorgconsumenten
Gebruikersnaam vergeten of hulp nodig bij het account?
Over Infomedics
Meer weten over Infomedics?
English FAQ
Read the most frequently asked questions in English.