Moet ik een account aanmaken om mijn rekening te bekijken?

U heeft geen account nodig om uw rekeningen te bekijken. Bij de meeste zorgaanbieders kunt u aangeven dat u de rekeningen per e-mail wilt ontvangen. U kunt de rekeningen dan zelf downloaden en opslaan op uw apparaat. Het voordeel hiervan is dat u niet hoeft in te loggen en dus ook geen wachtwoorden nodig heeft.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Wat moet ik doen?

Neem contact op met onze digitale assistent Ella als u uw gebruikersnaam bent vergeten. Vraag naar een medewerker. Geef aan dat het om uw account gaat. 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

In het scherm waar u inlogt, kunt u klikken op 'wachtwoord vergeten of veranderen'?

Voer in het volgende scherm uw gebruikersnaam of e-mail adres in. Hierna krijgt u een e-mail met een link om uw wachtwoord te resetten.

Hoe maak ik een account aan in het portaal?

U kunt alleen een account aanmaken als uw zorgaanbieder uw juiste mobiele telefoonnummer en e-mailadres bij ons heeft aangeleverd.

Stap 1: Op www.infomedics.nl staat rechts een knop ‘Inloggen’. Klik hierop en klik daarna op ‘Inloggen zorgconsumenten’.



Stap 2: Klik op ‘Geen account? Aanmaken’.



Stap 3: Heeft u een papieren rekening? Vul het betalingskenmerk in en klik op ‘Verder’. Heeft u een digitale rekening? Klik dan op de button ‘Ik heb geen papieren rekening’.



Stap 4: Vul uw e-mailadres in en kies een gebruikersnaam en wachtwoord. De groene balk geeft aan hoe sterk het wachtwoord is. De balk moet helemaal groen zijn.



Stap 5: Controleer de gegevens en klik op ‘Account aanmaken’.



Stap 6: U krijgt een SMS-code op het mobiele telefoonnummer dat de zorgaanbieder heeft doorgegeven. Vul de code in op het veld met sms-code.



Stap 7: Klik op ‘Verder’. Het account is nu aangemaakt.

Waarom lukt het niet om een wachtwoord aan te maken?

Het wachtwoord moet zo veilig mogelijk zijn. Dat betekent: 

  • minimaal 8 tekens
  • minimaal 1 cijfer  
  • minimaal 1 bijzonder teken, zoals ! of @. 



De groene balk geeft aan of uw wachtwoord veilig genoeg is. 

Als u de melding krijgt dat het wachtwoord niet overeenkomt, dan is de gebruikersnaam al bezet door iemand anders. 

Waarom lukt het niet om een gebruikersnaam aan te maken?

Wij adviseren om uw e-mailadres als gebruikersnaam te gebruiken. 

Als u toch voor een andere gebruikersnaam kiest, dan moet deze minimaal 5 cijfers én/of letters hebben én uniek zijn. U kunt in de gebruikersnaam ook leestekens zoals _, ! en @ gebruiken. 

Kan ik mijn gebruikersnaam veranderen?

Uw gebruikersnaam kan niet veranderd worden. Een nieuw account aanmaken kan wel. U moet dan al uw oudere rekeningen opnieuw toevoegen. 

Kan ik een account voor mijn gezin aanmaken?

Het is niet mogelijk om rekeningen van iemand anders toe te voegen. Uw account is persoonlijk. Als u 18 jaar of ouder bent, kunt u zelf een account aanmaken.

 

Hoe voeg ik rekeningen van andere zorgaanbieders toe?

U kunt rekeningen van andere zorgaanbieders toevoegen, als zij ook samenwerken met Infomedics. U moet voor elke zorgaanbieder altijd 1 rekening handmatig toevoegen aan het account. Voeg het betalingskenmerk van de oudste rekening toe. Latere rekeningen worden automatisch toegevoegd.

Houd u er rekening mee dat u uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres ook apart bij deze zorgaanbieder(s) door moet geven.

Waarom lukt het niet om mijn rekening toe te voegen?

Als het telefoonnummer niet (meer) klopt, dan kunt u de rekening niet toevoegen. Neem contact op met onze digitale assistent Ella en vraag naar een medewerker. Geef aan dat het om uw account gaat.

Andere onderwerpen

Herinnering/aanmaning

Image
IM_Icoon_Incassokosten.png

Herinnering of aanmaning met extra kosten ontvangen?

Bekijk alle vragen